Overtagelse af det lejede – Lejer får udleveret nøgle i Samlingshuset på aftalt tidspunkt for lejemålets start, hvor der samtidig foretages optælling af inventar og service. Lejer er herefter ansvarlig for det lejede i hele lejeperioden
Hvis lejer efterfølgende støder på urent porcelæn eller andet som ønskes påtalt gøres dette straks til vedkommende der udleverede nøglen. Ved lejemålets afslutning lægges nøglen i postkassen, efter at døre er aflåst.
Lejer medbringer selv karklude og affaldsposer. Der er fra start affaldsposer i 2 affaldsstativer. Der udleveres 20 viskestykker til aftørring af glas og bestik. De må ikke bruges til at tørre spildte ting op fra gulvet.
Duge – Medbring selv duge. Papirduge kan købes i supermarkeder, stofduge kan lejes flere steder. Samlingshuset har også et begrænset antal duge der kan lejes for 75 kr. pr. bord
Rygning forbudt i hele Samlingshuset
Køkkenmaskiner – Følg de ophængte betjeningsvejledningen for køkkenmaskinerne
Oprydning og rengøring – Huset skal afleveres i samme stand som det er modtaget.
- Borde og stole tørres af inden de sættes på plads. Har stole været udsat for uheld skal de stilles udenfor stativerne, så de kan blive renset
- Gulve skal fejes eller støvsuges. Våde sjatter på gulve skal tørres op med rent vand.
- Alt porcelæn skal skylles grundigt af inden det sættes i opvaskemaskinen og det skal eftertørres i de rene viskestykker inden det sættes på plads i skabene. Vådt eller fedtet/beskidt porcelæn og glas må ikke sættes i skabene
- Køleskabe, komfur, ovne og kaffemaskine skal rengøres
Affald skal i de rigtige containere i gården. Dåser og flasker skal tages med hjem. Flasker kan dog lægges i container på P plads ved Brugsen
Luk og sluk – Sæt radiatortermostater på 2, sluk alt lys og lås dørene når duefter dit lejemål forlader Samlingshuset